قدس آنلاین- تبریز: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، همکاری تمامی نهادها را برای ارتقای سلامت جامعه، ضروری دانست.

 همکاری عمومی برای ارتقای سلامت جامعه، ضروری است
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت الله مجتهد شبستری، با تاکید بر اهمیت سلامت در زندگی فردی و اجتماعی آحاد جامعه، گفت: سلامتی، مادر تمام نعمت هاست و اگر انسانی از نعمت سلامتی بی بهره باشد، نمی تواند فعالیت های شخصی و اجتماعی خود را، به درستی انجام دهد و این امر، علاوه بر خود وی، جامعه را نیز، تحت تاثیر قرار می دهد.

وی در ادامه، به تعلیمات دین مبین اسلام در زمینه سلامتی اشاره نمود و بیان کرد: نمونه اهمیت سلامت در دین مبین اسلام را می توان در فلسفه سلام دادن مشاهده کرد؛ چرا که در اسلام مسلمانان به سبقت در سلام کردن توصیه شده اند و دلیل آن هم این است که  عبارت سلام، آرزوی سلامتی برای فرد مقابل است.

نماینده ولی فقیه در استان، در بخش دیگری از سخنان خود، اظهار داشت: مانند هر امر دیگری، تامین سلامتی نیز مقدماتی دارد که انسان، باید خودش آن ها را فراهم کند و با ورزش و تحرک روزانه، تغذیه سالم و رعایت بهداشت و نظافت، تن و جسم خود را از گزند بیماری ها در امان نگه دارد.

امام جمعه تبریز، افزود: در کنار سلامت جسم، باید سلامت روح و روان را نیز جدی گرفت و برای حصول آن، هیچ راهی موثرتر از ایمان و توجه به امور دینی و معنوی نیست.

آیت‌الله شبستری، در پایان سخنان خود، بر مشارکت تمامی نهادها در راستای ارتقای سلامت افراد جامعه تاکید کرد و همکاری عمومی در این زمینه را یکی از ضروریات دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.